Miljøsertifisering

en-til-en

digitalt

Digital miljøsertifisering

Miljøfyrtårn er en sertifiseringsordning som hjelper norske bedrifter, både private og offentlige, med å drive lønnsomt og miljøvennlig. Dette er viktig i en tid der stadig flere kunder og anbudskonkurranser legger vekt på miljøvennlige produkter og tjenester.


Alle norske virksomheter må ha miljømål, og Miljøfyrtårn-sertifisering gir en strukturert tilnærming til dette. Vi samarbeider med dere for å opprette en prosjektgruppe, fordele oppgaver, og hjelper med koordinering og veiledning gjennom hele prosessen. Vi gir dere også maler og råd for å lette arbeidet.


En Miljøfyrtårn-sertifisering tar normalt 2-6 måneder og kostnaden avhenger av bedriftens størrelse og kompleksitet. Vi har effektive verktøy og metoder for å gjøre prosessen så enkel som mulig. Gjennom jevnlige møter og god kommunikasjon sikrer vi en kvalitetsprosess.

Tidligere
foregikk det meste av arbeidet med å bli Miljøfyrtårn i fysiske møter.


Slik er det ikke i dag Som en konsekvens av Korona-epidemien er vi blitt gode på digitale plattformer.


I dag foregår mesteparten av rådgivningen, til både nye og eksisterende virksomheter, digitalt Teams og Zoom er blittverktøy vi behersker. 


Fordeler:

  • Lavere kostnader for rådgivning
  • Forhåndspris/fast pris for våre rådgivningstjenester

Hva kan man oppnå med en Miljøfyrtårnsertifisering? 

Redusere miljøbelastningen

Stimulere til grønn omstilling

Øke konkurransekraften

Det er mange grunner til å miljøsertifisere virksomheten din

«Kunden min krever at jeg er miljøsertifisert» hører vi konsulenter at kunden ofte sier. «Kunden» er gjerne offentlig, kommunal eller statlig.


I de senere årene ser vi at «kunden» også kan være et privat selskap som har miljøsertifisering som er et bør/skal krav i sine innkjøpsforutsetninger.


Mange virksomheter velger å ta et klima – og miljøansvar. En Miljøfyrtårn-sertifisering vil da være et effektivt, konkret og lønnsomt tiltak.

MILJØSERTIFISERING - STEG FOR STEG

Forbedre rutiner og prosedyrer

For å forhindre unødvendig sløsing og utslipp

Gjøre grønnere innkjøp

For å forhindre unødvendig sløsing og utslipp

Utvikle grønnere prosesser

For å forhindre unødvendig sløsing og utslipp

Utvikle grønnere produkter og tjenester

For å forhindre unødvendig sløsing og utslipp

Skape grønnere forretningsmodeller

For å forhindre unødvendig sløsing og utslipp

Share by: